/Files/images/сторінка для учнів.JPG

Година психолога онлайн.

Поради учням "Як провести карантин"(1-11 класи).

https://www.youtube.com/watch?v=s_6a3WczYh4

Як боротися з булінгом: поради для дітей(1-4 класи).

https://www.youtube.com/watch?v=espwzDTLVkE

Година психолога онлайн.

Багато дітей стикаються з булінгом. Булінг - це агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей, яка призводить до цькування іншої дитини з метою приниження, залякування та демонстрації сили. Ось поради як боротися з булінгом.(1-4 класи).

https://youtu.be/0DLc_jAZ2hA

Година психолога онлайн.

Що робити, якщо хтось із твоїх друзів став жертвою? Як зрозуміти, що їх цькують, та як їм допомогти ?( 8-11 класи).

https://youtu.be/vQZPtAMQTdg

Година психолога онлайн. Розвиваємо пам'ять.

Перейдіть за посиланням за знайдіть однакові пари. Бажаю успіхів!(5-7 класи).

https://learningapps.org/1263591

Підготовка форми для опитування здобувачів освіти «Торгівля людьми». (8-11 класи).

Бланк анкетування внизу сторінки

День безпечного Інтернету 2022 – "Разом для найкращого Інтернету"

День безпечного Інтернету — щорічне світове свято для всіх користувачів Інтернету. Всі об’єднуються, щоб надихнутися для позитивних змін онлайн, підвищити освіченість з питань безпеки онлайн.
Тема Дня безпечного Інтернету цього року — „Разом для найкращого Інтернету” надихає всіх приєднуватися до руху та використовувати найкращий потенціал Інтернету для об’єднання людей.
Ми закликаємо всіх пам’ятати та дотримуватися правил безпечної поведінки у мережі.
Нагадуємо про основні правила безпечної поведінки у мережі Інтернет.
• Захищайте свої дані. Використовуйте надійні паролі та не повідомляйте їх нікому. Не пишіть в Інтернеті дані, які можуть використати зловмисники: домашню адресу, номер мобільного тощо.
• Навчіться захищатися від вірусів. Надавайте перевагу офіційним сайтам, коли завантажуєте програми. Не відкривайте підозрілі листи, ніколи не переходьте за посиланням та не завантажуйте додатки з таких листів.
• Пам’ятайте! Коли ви розмістили інформацію в Інтернеті, ви втрачаєте над нею контроль. Видалення матеріалу та його копій практично неможливе. Подумайте двічі, перш ніж поширити будь-яку інформацію. Як і в житті, потрібно думати про наслідки того, що говориш.
• Пам’ятайте, що ваші профілі у соціальних мережах це ваше обличчя, і навіть якщо ваш профіль закритий, до нього завжди має доступ певне коло людей, які можуть розповсюдити чи не навмисно поділитися вашою інформацією.
• Перевіряйте! Ви маєте достеменно знати, кому надаєте інформацію, а також, як і з якою метою вона буде використана.
• Думайте! Чи варто розміщувати інформацію, якщо ви не знаєте, як її використають і чи це не зашкодить вам чи близьким?
• Перед публікацією інформації в мережі, пам’ятайте правило 4Б від Олени Черних: інформація, опублікована у відкритому доступі онлайн, може стати доступною:
Будь-де, Будь-кому, Будь-коли, і, на жаль, може бути використана з будь-якою метою.
Підвищуйте свої знання з безпеки в Інтернеті!

/Files/images/robota_psihologa/Додаток 14.jpg

Шановні учні! Пропоную вам також долучитися Дня Безпечного Інтернету перейшовши за посиланням. Цікаві вікторини та корисна інформація вам точно сподобається.


1. Вікторина до Всесвітнього дня безпечного інтернету https://learningapps.org/display?v=p0yuevsna18 (5-11 класи).

2. Година психолога онлайн.

Якщо хтось одного разу написав вам у коментарях, що ваші відео та ви — тупі, то це кібербулінг? Або якщо хтось поширює про вас неправду? Або якщо спілкується із вами з фейкового акаунту? Розберемося, як же розпізнати кібербулінг?

https://www.youtube.com/watch?v=CSQKhR7VHOE (8-11 класи).

3. Розсилка порад «Правила безпечного Інтернету для дітей», «Правила безпечного Інтернету для батьків».

4. Надсилання інформаційних відео по групам в чатах:

- Безпечний інтернет https://www.youtube.com/watch?v=I7nrbVbeCxc&feature=emb_title (5-11 класи);
- Казка про безпечний інтернет https://www.youtube.com/watch?v=Bwc9DrMmbKc (1-4 класи).

5. До Всесвітнього дня безпечного Інтернету пропоную вам скласти пазл. Склавши його ви дізнаєтесь одне із золотих правил поведінки в Інтернеті https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=35049a27d4ba

Як захистити себе від коронавірусу. Поради для дітей

https://www.youtube.com/watch?v=kLtRxlIrXcw

Година психолога онлайн.

Розвиваємо пам'ять.

Перейдіть за посиланням та допоможіть Катрусі знайти парні рукавички.

Для кращого виконання завдання (якщо ви з телефону) раджу розгорнути гру на весь екран натиснувши на червоний хрестик у правому верхньому куті.

Бажаю успіхів!(1-5 класи)

https://learningapps.org/2055409

Година психолога онлайн.

Перейдіть за посиланням та складіть пазл.

Виконавши правильно завдання дізнаєтеся про безпечну роботу в інтернеті. (5-11 класи).

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=30c981a5f093

Година психолога онлайн.

Виконайте завдання

Зліва поставте добрі вчинки, справа - погані.

(1-4 класи).

https://learningapps.org/14337294

Година психолога онлайн.

Удосконалюємо свої знання з теми "Булінг".

Перейдіть за посиланням та поділіть на групи: булінг чи конфлікт.

Як виконаєте завдання натисніть галочку в нижньому правому куточку. (5-11 класи).

https://learningapps.org/display?v=prhc425hj21

До уваги випускників. профорієнтаційне онлайн-тестування для учнів 9-11 класів

https://onlinetestpad.com/ua/test/837528-test-na-proforientaciyu

Година психолога онлайн.

Потренуємо свою увагу та зосередженість!

Знайдіть на малюнку предмети зображені вгорі і внизу, назвіть ці предмети.

Відповіді із правильним розташуванням предметів надішлю вам завтра. У вас буде змога перевірити себе. (1-4 класи)


/Files/images/robota_psihologa/Додаток 8.jpg

/Files/images/robota_psihologa/Додаток 9.jpg

Година психолога онлайн.

Попередження кіберзлочинності та втягнення у торгівлю людьми.(8-11 класи)

https://youtu.be/t_zVSzSmGHc

Розсилка інформаційного матеріалу здобувачам освіти «Мої права та обов’язки».

/Files/images/robota_psihologa/Додаток 11.jpg

Година психолога онлайн.

Добрий день, мої любі учні! У вас траплялося, що хтось постійно хейтит у коментарях? Або надсилає агресивні повідомлення, намагається образити? Це -кібербулінг- тобто цькування онлайн за допомогою гаджетів.

Про причини та потенційні наслідки кібербулінгу, а також про відмінності від булінгу "реального" ви з'ясуєте переглянувши це відео.(8-11 класи)

https://youtu.be/5eELHySnFho

Завдання на уважність, дидактична гра. (1-4 класи)

https://www.youtube.com/watch?v=mD5qkLz_-Ts

Як удосконалити свою увагу

  1. Якщо ти неуважний, це означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач її об’єкт. Подолай суперника. Спрямуй силу уваги, куди слід.
  2. Увага є і умовою, і результатом твоєї діяльності.
  3. Якщо ти уважний – засвоїш матеріал, є концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.
  4. Готуй все необхідне до початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.
  5. Ти повинен ставити своїй увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.
  6. Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати, займатися автотренінгом, використовувати спеціальні вправи.
  7. Використовуй здатність незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як не звичай (наприклад, ти інопланетянин і сидиш на уроці землян).
  8. Під час виконання завдання час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».
  9. Якщо ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміні положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.
  10. Зосередженню уваги допоможуть і прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?».
  11. Якщо ти не зміг зосередитися на виконанні завдання – просто повтори його, можна вголос.
  12. Структуруй матеріал конспекту, підручника (створюй таблиці, схеми тощо). Тоді обсяг уваги збільшується.
  13. Намагайся набути максимальну кількість навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона потрібна тобі для нового, цікавого, важливого.
  14. Перевіряйте з сусідом по парті роботи один одного, це сприяє розвитку уваги.
  15. Щоб привернути свою увагу до матеріалу уроку, знаходь те, чим він пов'язаний з твоїм досвідом, інтересами.
  16. Більше працюй з підручниками, оскільки це тренує увагу.
  17. Не поспішай при зміні видів роботи. Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги можуть виникати помилки.
  18. Не намагайся робити багато справ одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу.
  19. Враховуй, що ступень і обсяг уваги пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що сприймається, викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо.
  20. Вигадай свій власний жест (по коліну плеснути, смикнути себе за вухо…). Коли твоя увага зменшується цей рух м’язів допоможе тобі відновити її концентрацію.
  21. Знаходь чинники, які сприяють підсиленню твоєї уваги (легка музика при читанні, відповідне освітлення тощо).
  22. Враховуй вплив природних чинників: в дощовий день концентрація уваги зменшується, а отже тобі потрібно приділити більше часу (повторень) для виконання завдань

Як готувати домашні завдання

  1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
  2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.
  3. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
  4. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
  5. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
  6. Між уроками роби перерви.
  7. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.
  8. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці).
  9. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.
  10. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал.
  11. Складай план усної відповіді.
  12. Перевіряй себе.

Умій володіти собою

  1. Пам'ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм - постійна зайнятість.
  2. Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.
  3. Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням.
    Пам'ятай: кожна людина - така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості.
  4. Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і дозування.
  5. Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм - джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам'ятай, що «рана заживає поступово». Не через дрібниці.
  6. Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам'ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку.
  7. Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях СВОЄЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ.
  8. Будь толерантною особистістю.

Толерантність ( від лат. Tolerans - терплячий) - терпимість до чужих думок і вірувань.

Агресія (від лат. Aggressio - нападаю) - незаконне застосування сили однією людиною.

Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією?

Перед початком уроку:
  • Готуйтеся!
  • Ретельно вивчайте матеріал.
  • Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.
  • Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.
  • Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
  • Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.
  • Розслабтеся перед тестом, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
  • Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.
  • Не приходьте на урок з порожнім шлунком.
  • Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову атестацію, не хвилюйтеся.
Під час уроку:
  • Уважно прочитайте завдання.
  • Розподіліть час на виконання завдання.
  • Сядьте зручно.
  • Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного.
  • Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів.

Психологічні поради учням 11 класу

Як підготуватися до здачі ЗНО

Задовго до ЗНО

Спочатку підготуй місце для занять. Забери зі столі усі зайві предмети, зручно розклади свої зошити, підручники, ручки тощо;

Можна доповнити інтер’єр кімнати жовтим та фіолетовим кольорами, оскільки вони підвищують розумову активність. НЕ потрібно перефарбовувати стіни, а достатньо картини, занавіски, серветки, лампи, тощо. Також цікаво зауважити, що за твердженням вчених запах лимону у вашій кімнаті підвищує розумову працездатність на 20%.

Склади план своєї роботи. Перед тим визнач - Хто ти є ? - сова чи жайворонок. Склади план занять на кожен день. Важливо чітко знати, що ти робиш і не говорити усім оточуючим: « Я займаюся чи готуюсь» , а « Я вивчаю саме певний розділ, конкретний матеріал»;

Починай із найважчого, але посильного. Легше і приємніше залишай на після обіду

Змінюй заняття із відпочинком. Психологи встановили, що оптимальна тривалість заняття 30-40 хв. Максимум уваги досягається після 10-15 хв. від початку роботи. Тривалість перерв у першій половині дня не повинна перевищувати 5-10 хв. У другій половині дня тривалість кожної наступної переви збільшуйте на 5 хв. Не забувай у час відпочинку робити зарядку, займатися спортом, робити короткі прогулянки, допомагати батькам, тобто повністю відволікатися від навчання на короткий час. .

Тренуйся щоденно робити тести. Роби це із секундоміром.

Не потрібно заучувати напам’ять певні тексти, вчися робити короткі записи, нотатки, регулярно їх переглядай.

Регулярно повторюйте матеріал, бажано через 10 хв, після того, як ви вивчали новий матеріал, а згодом через добу. Кожне наступне повторення повиннно бути коротшим попереднього.

Займася самопереконанням, При всій свій простоті, це є дуже дієва зброя. Повторюй про себе . Я знаю багато, я спокійний, я впевнений, я розумний і т.д. , я напишу добре тестування.

День перед здачею ЗНО.

Багато хто вважає, що щоб повінстю підготуватися до іспитів бракує одного дня. Це невірно. Вже післяобіду важливо припинити готуватися, здійснити прогулянку на свіжому повітрі, прийняти душ, підготувати одяг, документи, інші необхідні речі.

У день ЗНО

Будь зконцентрованим. Не звертай уваги на поведінку оточуючих. Для тебе повинен існувати лише текст завдань і годинник.

Дій швидко, але не поспішай. Перед тим як дати остоочну відповідь , двічі прочитай завадання, переконайся, що ти правильно зрозумів, що від тебе вимагається.

Спочатку берись за ті завдання, у правильності відповідей на які ти не сумніваєшся.

Пропускай! Потрібно навчитися швидко пропускати важкі і незрозумілі завдання, щоб згодом до них повернутися.

Читай завжди уважно завдання до кінця. Розуміти завдання з перших слів і добудовувати закінчення за допомогою власної уяви – це надійний шлях шлях до помилок.

Думай лише про поточне завдання. Коли ти бачиш нове завдання, забуть про попереднє.

Якщо попереднє завдання тобі не під силу, забудь про цю проблему. Наступне завдання це шанс набрати додаткові бали.

Використовуй методику виключення. Якщо не знаєш правильної відповіді , то можна розпізнати усі невірні відповіді в силу їхньої абсурдності.

Заплануй два круги. Завжди перевіряй себе. Навіть якщо відповідь легка і однозначна на перший погляд.

Вгадуй. Довірся власній інтуїції і вона разом із твоїм логічним мисленням допоможе тобі.

Поради для підвищення самооцінки

Як же важко жити із заниженою самооцінкою. Чи вам не знати? Ви постійно перебуваєте в скутому, напруженому стані, не вірите у власні сили і постійно говорите про свої невдачі. Коли ви дивитесь у дзеркало, то неодмінно бачите тільки недоліки вашої зовнішності. Ваша спина згорблена, голова понуро дивиться вниз, на лиці постійно чимось невдоволений або ображений вираз.

Що ж, давайте спробуємо підвищити власну самооцінку. Тим більше що зробити це можна, а головне – потрібно. Звичайно, краще вам звернутися до фахівця-психолога. Але дещо вже зараз ви зможете зробити самі. Головне – повірити, і результат не змусить себе довго чекати.


1) Перестаньте порівнювати себе з іншими людьми, їх досягненнями та перемогами. Просто намагайтеся радіти успіхам інших без злості, образи чи заздрості.


2) Навіть жартома припиніть використовувати негативні висловлювання на свою адресу. Замість того щоб сказати «Який я дурень! Я невдаха! У мене нічого не вийде!», Необхідно говорити тільки позитивні речі про себе і свої здібності – «Я молодець! Я зможу з усім чудово впоратися!»


3) Якщо вас хвалять або роблять вам компліменти, не потрібно їх заперечувати і говорити у відповідь: «Що ви, нічого особливого! Ні, не варто! »Подякуйте щиро за добрі слова – більше нічого не потрібно.


4) Зверніть увагу на коло ваших знайомих. Якщо ви будете перебувати в товаристві людей, налаштованих по відношенню до вас негативно (не дають вам висловитися, або заперечують вашу думку, вважають його непотрібним), тим самим ваша самооцінка буде знижуватися. Намагайтеся якомога більше спілкуватися з людьми, від яких віє позитивом, які впевнені в собі і завжди будуть готові вас підтримати.


5) Складіть список ваших досягнень! Приміром, ви навчилися кататися на роликах, прочитали книгу, яку давно збиралися подужати, отримали права – загалом, все, що вас порадувало! До цього списку складіть список ваших позитивних якостей – ви розумний, добрий, чесний, чуйний! Перечитуйте ці списки частіше і поповнюйте їх новими записами!


Вставайте вранці з посмішкою, радійте кожному дню і пам’ятайте про те, що ви – унікальна особистість!

Поради старшокласникам

Відносини з батьками

1. Проявляйте увагу до своїх батьків. Вони утомлюються на роботі. Порадуйте їх чим-небудь. Це допомагає налагодити контакт.

2. намагайтеся розмовляти з батьками людською мовою – це дасть кращий результат, ніж лементи й ляскіт дверми.

3. Прохайте батьків розповісти про свою юність, про конфлікти з батьками. Це приведе до більш глибокого розуміння між вами.

4. Пам’ятайте, що іноді в батьків буває просто поганий настрій. Постарайтеся не влаштовувати в цей час у будинку гучних вечірок.

5. Якщо батьки поводяться з вами як з маленькою дитиною, нагадаєте чемно їм, що ви вже подорослішали й прагли б разом з ними

вирішувати проблеми, пов'язані з вашим життям.

6. Дайте зрозуміти батькам, що ви потребуєте їхньої поради й допомоги. Це допоможе встановити у будинку сприятливу обставину.

7. Розмовляйте зі своїми батьками, повідомляйте їм новини вашого життя.

8. Намагайтеся не обманювати батьків. Таємне однаково стає явним.

9. Пам’ятайте, що батьки теж можуть робити помилки. Будьте поблажливі.

10. Батьківська заборона найчастіше виявляється правильним розв'язком. Задумайтеся, що б відбулося, якби вам було дозволено все.

11. Якщо відбулася сварка й ви почуваєте себе винуватим, знайдіть у собі сили підійди першим. Повагу ви не втратите, повірте.

12. Установите з батьками границі особистої території, але не дратуючись, не вимагаючи. Просто попрохайте їх про це.

13. Робота в будинку служить відмінною підготовкою до самостійного життя. Віднесіться до неї з розумінням.

14. Повернення додому до певного часу – це спосіб відгородити себе від неприємностей, тобто захід безпеки. Якщо затримуєтеся,

обов'язково подзвоніть, вони ж хвилюються. Побережіть їх для себе.

15. Про покарання. Батьки можуть припинити заохочення, відлучити вас від друзів. І все це може відбутися, як ви вважаєте, з

– за дрібниці. Батьків же ця «дрібниця» може вивести із себе. Подумайте, може бути, батьки бачать небезпеку, яку ви або не усвідомлюєте, або зменшуєте.

16. Вимагайте, щоб батьки пояснювали мотиви своєї поведінки стосовно вас і ваших друзів. Може бути, вам стане зрозуміло, чому вони чинять саме так.

17. Якщо ви розізлилися на когось або із друзів, учителів, роздратовані на бруд, сльоту, а також на «двійку», поставлену « нізащо»,

не зривайте зло на батьках. Це не розсудливо й приводить до сумних наслідків.

ПСИХОЛОГІЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

- Намагайся у всіх удачах дякувати обставинам, а у всіх невдачах винити тільки себе.

- Пам’ятай: немає безвихідних ситуацій. Ніколи не опускайте руки. Поки ми живемо, ми здатні поліпшити своє життя.

- Коли тобі погано, знайди того, кому ще гірше, і допоможи йому - тобі стане значно краще.

- Стався до інших людей так, як хотілося б щоб інші люди ставилися до тебе.

- Не обставини повинні управляти людиною, а людина обставинами.

- Вір у Його Величність Випадок і знай: випадок приходить тільки до тих, хто все робить для того, щоб цей випадок прийшов. Знай: якщо, проживши день, ти не зробив жодного доброї справи або за день не довідався нічого нового - день прожитий дарма.

- Саме коштовне в нашім житті - здоров'я. Про нього потрібно опікуватися. Спати стільки, скільки вимагає організм. Більше рухатися, раціонально харчуватися, оголосити війну палінню.

- Пам’ятайте: життя любить щасливих. Про минуле жалкувати даремно.

- Аналізуйте кожний прожитий день - вчитися найкраще на власних помилках.

- Кращі ліки від смутку, від стресу, від невдач - оптимізм

ДЕСЯТЬ ПРАВИЛ УСПІХУ

1. Не сумуй! Той, хто сумує, сумує приречений на невдачі.

2. Не бійся! Боягуз приречений на поразку.

3. Трудися! Іншого шляху до успіху немає.

4. Думай! Думай до вчинки, думай, зробивши вчинок, і навчишся не робити помилок.

5. Не бреши! І ти будеш мати друзів. Не обманюй себе й Пам’ятай про психологічний захист.

6. Навчися дивитися на себе й свої вчинки як би з боку, очами інших і ти багато чого зрозумієш.

7. Залишайся завжди й у всім самим собою, іди своїм шляхом. У цьому випадку ти відбудешся як особистість і досягнеш

бажаного результату. А якщо ні, то ти завжди будеш попутником і прийдеш до того, чого прагнуть інші, а не ти сам.

8. Уникай злих людей, тому що зло заразливо.

9. Будь вдячний батькам, бабусям, дідусям, людям, що зробили тобі добро.

10. Невдячність – тяжкий гріх. Слухай старших, і ти уникнеш багатьох лих.

/Files/images/robota_psihologa/163224083_2960985404189088_4220603374944585749_n.jpg/Files/images/robota_psihologa/159711950_2953060501648245_5540535772821257387_n.jpg

/Files/images/robota_psihologa/163422122_2962451860709109_2124903632248518811_n.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 386

Коментарi